آنی دوک|روان شناسِ پوکر بازِ قهرمان جهان

منتشرشده توسط trade school در تاریخ

آنی دوک

در درس های مختلفی از مدرسه ترید، بارها به سراغ آنی دوک رفته و از نوشته ها و نظریات ایشان کمک گرفته ایم. آنی دوک دانشجوی دکترای روانشناسی که نهایتا قهرمانی جهان را در بازی پوکر به دست آورد کیست؟ و چگونه به ما کمک می کند تا با نگاه بهتر به بازی پوکر به یک تریدر بهتر تبدیل شویم. از نتیجه گرایی در امان باشیم و بتوانیم شانس و مهارت را از هم تفکیک کنیم.

آنی در سال 1965 در یک خانواده تحصیل کرده به دنیا آمد. پدرش ریچارد، زبان شناس و مدرس دانشگاه، و مادرش رودا، معلمی که دختر یکی از مشهورترین وکلای ملی آمریکا یعنی کریگ اسپانگ برگ بود. پدر و مادر آنی علاقه زیادی به بازی با کارت داشتند و مدام در خانه این بازی را انجام می دادند، بنابراین او از همان سال های ابتدایی زندگی به بازی با کارت علاقه ­مند شد.(+)

آنی دوک در دانشگاه پنسیلوانیا شروع به مطالعه یک درس جدید که همزمان روانشناسی و ادبیات انگلیسی را در بر می گرفت، کرد. او تصمیم گرفت پایان نامه خود را در مورد نحوه یادگیری زبان اول توسط کودکان (با تکیه بر زبان شناسی شناختی) انجام دهد. آنی در مصاحبه با مجله بلومبرگ می گوید : یک ماه مانده به دفاع از پایان نامه خودم، دل درد شدیدی گرفتم و از مطالعات دور شدم. آنجا بود که دیدم به پول نیاز دارم و قصد ندارم دانشگاه را ادامه دهم.(+)

آنی این موضوع را با برادرش هاوارد لدرر ( قهرمان چندین دوره پوکر جهان ) مطرح کرد و با پیشهناد او تصمیم گرفت به یک بازیکن حرفه ای پوکر تبدیل شود.

هاوارد با ارسال 2400 دلار به همراه کتاب های آموزشی و سپری کردن ساعت ها پای تلفن ، کمک کرد تا آنی به یک بازیکن حرفه ای تبدیل شود. او در ابتدا فقط به کسب درآمد از این بازی ها فکر می کرد. اما با توجه به سوابق تحصیلاتی خود، دریافت که بازی پوکر یک میدان مطالعاتی خوب برای مطالعات روانشناسی در حوزه تصمیم گیری است. او تصمیم گرفت در کنار بازی کردن به بررسی مو شکافانه ی تصمیمات و رفتارهای پوکر بازان هم بپردازد. آنی معتقد است که :

آنی نهایتا در سال 2004 توانست در بازی های پوکر، قهرمانی جهان را به دست آورد. او در سال 2010 خود را از بازی پوکر بازنشسته کرد و به مطالعه و تحقیق در حوزه تصمیم گیری و شناختی پرداخت. البته تا سال 2021 سایت های معتبر رتبه بندی بازیکنان پوکر او را جزو 4 پوکر باز برتر رتبه بندی می کردند. آنی کماکان مسابقات خیریه پوکر را میزبانی می کند که از سال 2007 شروع شده تا به زندگی بهتر مردم در آفریقا کمک کند. او چندین کتاب در مورد آموزش پوکر و تصمیم گیری نوشته است. اما ما در مدرسه ترید با توجه به نیاز مطالعاتی خود بارها سراغ کتاب تفکر نامطمئن او رفته ایم.(+)

آنی در وبسایت شخصی اش ، خود را در یک پاراگراف کوتاه اینگونه معرفی می کند :

آنی یک نویسنده، سخنران و مشاور در حوزه تصمیم گیری است. او علاقه مند است تصمیم گیری در شرایط عدم قطعیت را عمیقا بررسی کند. او این روزها برای روی موضوع ترک کردن عادتها مطالعه می کند. او برای خود ماموریت جدیدی تعریف کرده تا را افراد در جهت ترک کردن رفتارها ترغیب و کمک کند.(+)

آنی در مورد اینکه اگر به عقب بازگردد چه چیزهایی را در مورد خود اصلاح خواهد کرد، به مجری بلومبرگ اینگونه پاسخ می دهد: آموزش،آموزش، آموزش. ای کاش در روزهای اولی که دور میز پوکر می نشستم می دانستم تقریبا هیچ چیز نمی دانم.(+)


اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها