نبرد برنده ای ندارد|حتی اگر پیروز شوید

منتشرشده توسط trade school در تاریخ

نبرد برنده ای ندارد|حتی اگر پیروز شوید

آرتور ولزلی، اولین دوک ولینگتون که در دو دوره ی مختلف نخست وزیر بریتانیا هم بود، و تمام مناسب و افتخارات خود را که حاصل نظامی گری اش بود، از جنگ های مختلف به دست آورده بود. حاصل تجربه ی چندین ساله ی خود را چنین بیان کرده است : نبرد برنده ای ندارد | حتی اگر پیروز شوید !

آرتور ولزلی که تا آخر عمر خود فرمانده کل ارتش بریتانیا هم بود، دلایل مختلفی را برای نظریه ی خود مطرح می کرد. از جمله اینکه حتی اگر در نبرد پیروز هم شوید، باز هم خیل بسیاری از مجروحان روی دستتان باقی خواهد ماند و از آن بدتر، تعداد زیادی از دوستان و یارانتان را از دست خواهید داد. دوستانی که تکرار نمی شوند و از بد روزگار، جایگزینی برایشان وجود ندارد.

نبرد معامله گران با بازار

هر سرمایه داری که در حال فعالیت در بازار باشد ( با هر مقدار سرمایه ای و در هر بازاری ) – شیوه های متفاوتی را برای معامله گری خود انتخاب می کند. این شیوه ها همگی میزان متفاوتی از استرس، ترس، طمع و حس های دیگر را به معامله گر القا خواهند کرد. اما قطعا یکی از اشتباه ترین این شیوه های معاملعه گری، شیوه ی مبارزه با بازار است.

اگر می خواهید ناعادلانه بودن این نبرد برایتان مشخص شود، کافی ست به تصویر ابتدای این درس مراجعه کنید. تک سربازی ( معامله گری ) در مقابل لشکری از جنگجویان ( بازار ).

نبرد هیچ معامله گری با بازار عادلانه، برابر و عاقلانه نیست. شما با هر مقداری از سرمایه، در مقابل بازارهای مالی بسیار بی دفاع و آسیب پذیر هستید.

راه موفقیت در بازارهای مالی، از هر راهی که عبور کند، مطمئنا از راه نبرد با بازار عبور نمی کند و نخواهد کرد. در بازارهای مالی آنچه نجات دهنده ی شماست، دانش و مهارت شما در امر معامله گری ست. اگر هنوز در سر آرزوی سرمایه های کلان را دارید که از آن روز از بازار سودهای خود را برداشت کنید، متاسفانه باید بگوییم افکار اشتباهی در سر می پرورانید.

اگر با هر مقداری از سرمایه، هنوز نمی توانید و نتوانسته اید در بازار موفقیت های پایداری کسب نمایید، و حتی تعریف درستی از موفقیت در بازار ندارید؛ با سرمایه های بزرگتر از مقدار فعلی کار شما دشوارتر نیز خواهد شد. مخصوصا اگر شیوه تان مبارزه و مقابله با بازار و روندهای آن باشد!

مرگ تدریجی معامله گران

بازارهای مالی با نبرد کنندگان همیشه از در بلعیدن سرمایه ی مادی وارد نمی شوند، بسیاری اوقات در این مبارزه ی فرسایشی، آنچه از دست می دهید و غیر قابل جایگزین است، زمان ارزشمند شماست. زمانی که در بدبینانه ترین حالت، می شد که حداقل بدون استرس سپری شود. اما رهاورد مبارزه ی با بازارهای مالی و مقابله با رونها، صرفا در از دست رفتن سرمایه و زمان خلاصه نمی شود. مبارزه با بازارها، اگر بنا را بر کسب درآمد گذاشته باشید، شما را دچار مرگ تدریجی خواهد کرد.


اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها