اهمیت تعریف صورت مساله برای ترید|روانشناسی ترید صوتی – 2

منتشرشده توسط trade school در تاریخ

روانشناسی ترید صوتی - 2

اهمیت تعریف صورت مساله برای ترید و تریدر، همچون اهمیت چیدن نخستین خشت ها در دیواری ست که تا ثریا خواهد رفت. اگر خشت اول را کج قرار دهیم، هر بار و پس از کمی پیش رفتن و فرو ریختن این دیوار، باید به نقطه ی اول بازگردیم و مجددا ساخت این دیوار را آغاز کنیم!
فرقی نمی کند معامله گری تازه کار باشید یا معامله گری که سال هاست در مارکت فعالیت می کند. اگر تا کنون در مورد این مساله تامل ننموده اید، لازم است برای این سوال پاسخی بیابید. هر تریدر و معامله گر باید در سطوح مختلف فعالیت، صورت مساله ی خود را برای خودش درست تعریف کرده باشد. اینکه معامله ای را آغاز کنیم و ضرر تقریبی حاصل از معامله را نتوانیم برآورد کنیم، یعنی ما در بدیهی ترین سطح معامله گری نیز نمی توانیم مسائل را به صورت درست برای خودمان تعریف کنیم. در درس روانشناسی ترید صوتی – 2 این مساله را از دیدگاه مدرسه ترید مورد بررسی قرار داده ایم.

توصیه ی ما این است که قبل از ادامه ی این درس، به درس روانشناسی ترید صوتی – 1 مراجعه فرموده و آن را قبل از این درس بررسی بفرمایید.

ذکر این نکته برای چندمین بار هم خالی از لطف نیست که : تعریف صورت مساله برای هر تریدر به صورت مجزا صورت می گیرد!

روحیات معامله گران، میزان سرمایه و نوع خواسته ی هر معامله گر از معامله گری و بسیاری دیگر از متغیرها در تعریف این صورت مساله دخیل هستند. صرفا جهت نمونه ای از این متغیرهای ممکن، ارجاع می دهیم به قسمتی از نوشته های داستایفسکی در کتاب قمار باز ( که قبلا نیز این بخش در مدرسه ترید منتشر شده است ) :

مسئله ی نسبیت در میان است، پولی که در نظر ثروتمندی مثل روچیلد (روتشیلد) حقیر می نماید برای من هنگفت است…
به همین دلیل است که اینجا میان بازی ای پست و حقیرانه و بازی ای بزرگ منشانه که در خور آدمی اصیل زاده باشد، تفاوت هایی وجود دارد. دو نوع بازی در کار است: بازی برای اصیل زادگان و بازیِ­ آزمندمندانه برای توده ی پست اجتماع. این حد فاصل میان این دو گونه بازی کاملا مشخص است و به راستی چه اندازه هم زشت است. یک اصیل زاده به طور مثال می تواند با پنج یا ده سکه طلا و به ندرت بیشتر از این وارد بازی شود. اگر خیلی ثروتمند باشد تا هزار فرانک هم می تواند مایه بگذارد؛ اما فقط برای بازی کردن به این خاطر که تفریح کرده باشد، یا برای اینکه ساختار شیوه برد و باخت را دنبال کند؛ موضوع بردن به هیچ وجه برایش مطرح نیست.

متن فوق قسمتی از درس قمارباز فیودور داستایفسکی|مقدمه ای بر روانشناسی قمار می باشد.

فایل روانشناسی ترید صوتی – 2
اهمیت تعریف صورت مساله برای ترید

پیوندهای مهم درس :

کتاب رنگین کمان جاذبه اثر تامس پینچان ( ویکی پدیای فارسی )(+)

آشنایی بیشتر با تامس پینچان ( ویکی پدیای فارسی )(+)

آشنایی با خانواده روتشیلد ( ویکی پدیای فارسی )(+)


اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها